• 5210
  • 458 مرتبه
  • 05/23/1401

تعیین تکلیف پایانه هوشمند بار گمرک فرودگاه امام(ره)

تعیین تکلیف پایانه هوشمند بار گمرک فرودگاه امام(ره)

طی نشستی که با حضور مرتضی تورک معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب با همراهی محسن جلواتی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران در اداره کل گمرک فرودگاه امام (ره) برگزار شد، نسبت به تعیین تکلیف پایانه هوشمند بار و انبار مکانیزه در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) تصمیماتی اتخاذ شد.
مرتضی تورک معاون پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب در این زمینه گفت: موضوع کالاهای متروکه موضوع حساس و مهمی است که قوه مجریه و قوه قضاییه پیگیر آن هستند، سال گذشته مصوباتی را در این زمینه داشتیم و با همکاری گمرک، سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و انبارهای عمومی بسیاری از کالاها از انبار خارج و تعیین تکلیف شد در ادامه آن موضوع بحث کالاهای بلاصاحب نیز باید تعیین تکلیف شده و اقدامات لازم در این خصوص صورت پذیرد.

🔹تورک ضمن بازدید از پایانه هوشمند بار گمرک فرودگاه امام (ره) همکاری سازمان های ذیمدخل در بهره برداری هرچه سریعتر از این پایانه بار را از اولویت ها عنوان کرد.
محسن جلواتی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران ضمن استقبال از موارد ذکر شده گفت: گمرک ایران استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در راستای قانون را همواره سرلوحه اهداف خود قرار داده و آمادگی دارد اقدامات لازم را در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش بار انجام دهد.
در این نشست ابوالفضل اکبرپور مدیرکل گمرک فرودگاه امام (ره) ضمن برشمردن اقدامات انجام شده در این گمرک در خصوص تعیین تکلیف کالاهای متروکه و بلاصاحب و همچنین خروج کالاهای خطرناک و اشتعال زا با همکاری سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی مطالبی را بیان کرد.
در این نشست مصوب شد درخواست شرکت خصوصی پایانه هوشمند بار ایران ایر به گمرک ایران ارسال شود و گمرک ایران ضمن بررسی موضوع در چارچوب قانون، اقدامات لازم را در خصوص بهره برداری از پایانه هوشمند بار انجام دهد.

🔹شایان ذکر است در این بازدید علیرضا فلاح زاده مدیرکل دفتر حقوقی گمرک ایران، مهدوی مدیرعامل گروه هما، ذوقی مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی ایران ، کاشف زاده مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی فرودگاه امام (ره) و همچنین معاونین گمرک فرودگاه امام (ره) نیز حضور داشتند.